Att använda digitala skyltar har många fördelar. Bland annat visar studier att vi har mycket lättare att minnas bilder och grafik i jämförelse med text vi läser. Här listas ytterligare 6 anledningar till varför digitala skyltar är en självklar del för dem som satsar på butiksmarknadsföring.

1. Ökad kundservice

55% av alla kunder är villiga att betala mer för att få en bättre kundupplevelse (läs mer). Därför är det extra viktigt med kundservicen för att kunden ska bli nöjd. Signagelösningar, och framförallt interaktiva skärmar, kan vara till stor hjälp för att undvika moment som kan upplevas som jobbiga. Det kan t.ex. vara rädslan att ställa ”dumma” frågor. Genom informationsrika skärmar har kunden möjlighet att ta del av information, så som prisuppgifter och produktinformation, utan att behöva ta hjälp från butikspersonal.

2. Minskade kötider

Att stå i kö och vänta är ett av de jobbigaste momenten för kunder som besöker en butik.digitala skyltar kan reducera den upplevda väntetiden med så mycket som 35 %. Och samtidigt som du indirekt ”minskar” kötiderna har du dessutom möjlighet att visa upp nyheter, erbjudanden m.m.

3. Imulsköp

Digital Signage har visat sig öka chansen för impulsköp med ca 18-20%. I längden kan detta ha stor påverkan på din försäljning, beroende på hur många kunder som besöker din butik.

4. Fler kunder till butiken

Skyltfönster kan vara avgörande för att dra till sig fler kunder. En butik noterade en ökning med 24 % efter att ha placerat ut digitala skyltar i butiksfönstren. Det är bara fantasin som sätter gränser för det innehåll som kan fylla skärmarna och locka fler kunder till butiken.

5. Starkare intryck

Använd dig av stora synliga skärmar i butik för att stärka ditt varumärke. I en studie noterades att 83 % av alla deltagarna kom ihåg åtminstone ett reklambudskap från storbildskärmarna som de sett under den senaste månaden.

6. Anpassade erbjudanden

Möjligheten att få den senaste informationen och prisuppgifter när du är på språng underlättar för kunden. Självbetjäning och detaljerade produktval kan smidigt ske utan hjälp från butikspersonal. Men du kan också anpassa erbjudanden efter t.ex. väder, tidpunkter eller aktuella händelser. Allt kan styras centralt eftersom skärmarna är uppkopplade och kan fjärrstyras.

Digitala skyltar

Våra digitala skyltar

Digital rollup
Digital signage är framtidens skyltar
Digital rollup
Digital signage är framtidens skyltar
Digital trotoarpratare
Mobil informationsskylt
Digital signage är framtidens skyltar
Stativ
Digital signage trotoarpratare 1
Digital signage
Mobil informationsskylt
Digital rollup
Digital rollup
Digital skylt för utomhusbruk
Digital signage är framtidens skyltar
Digital signage är framtidens skyltar
Digital signage är framtidens skyltar

Fakta om digitalsignage

Att använda Digital Signage har många fördelar. Bland annat visar studier att vi har mycket lättare att minnas bilder och grafik i jämförelse med text vi läser.

Läs mer om fördelarna med digitala skyltar i katalogen.

Kontakta oss

Så hjälper vi dig med digitala skärmar.